Bloggen går i dvala

Bloggen Mittenradikalens viktigaste mål har varit att hjälpa Sverigedemokraterna in i riksdagen. Det målet nåddes söndagen den 19 september 2010. Förhoppningsvis har bloggen under sina 4 år (om vi inkluderar föregångaren ”Patrik i politiken”) dragit sitt strå till stacken till att så kunde ske.

Efter ett par okynnesmässiga förtalsanmälningar under hösten 2009 och våren 2010 (den första slutade ej i fällande dom och den andra inväntar fortfarande domslut), valde den tidigare bloggägaren Patrik Ohlsson, sverigedemokratisk kommunpolitiker i Ängelholm, att frånsäga sig ägande av, och ansvar för, bloggen. Sedan dess har bloggen administrerats av anonyma källor, men ett par inlägg har märks där Patrik undertecknat som gästskribent. I samband med förändringen bytte också bloggen adress, men behöll sitt namn.

Bloggens medarbetare väljer nu att fokusera icke minst på sina förtroendeuppdrag för partiet Sverigedemokraterna, och ämnar därför skicka ner bloggen i en djup dvala. Inga planer finns på att ta bort den från nätet, och kanske kommer någonting skrivas här igen i framtiden. Men de regelbundna uppdateringar som skett av bloggen under 4 år, avbryts härmed på obestämd framtid.

Ett urval av vad som rekommenderas istället:
SD-Kuriren
Politiskt Inkorrekt
Fria Nyheter
Dick Erixon

Förre bloggägaren Patrik Ohlsson skriver fortfarande regelbundet, men i lite mer formella ordalag om partirelaterade aktiviteter på Sverigedemokraternas hemsida för Ängelholms kommun, där han är lokal partiordförande och kommunfullmäktigeledamot.

Fler blogglänkar i högermarginalen, med reservation för att de inte uppdateras regelbundet.

4 responses to “Bloggen går i dvala

  1. Det var en tråkig nyhet… Jag tror även att denna blogg behövs efter valet. Jag gillade nivån på blogginläggen och de tog upp många viktiga frågor i en demokrati.
    Hoppas att nu ångrar er och fortsätter skriva nya inlägg. Kanske inte lika ofta men något då och då

  2. Ja det är lite tråkigt, men en tidsfråga. Har till stor del varit jag som hållit i skrivandet här, även efter att jag gjorde bloggen formellt anonym.

    Jag vill nu ge allt för mina formella uppdrag för partiet. Efter att de fått sin tid, liksom familjen, jobbet och den nödvändiga vilan, så lär inget bli kvar. Önskar dygnet hade 30 timmar.

    Möjligen var pratet om den ”djupa dvalan” lite överdrivet. Vi får se, kan nog bli något inlägg då och då kanske. Men vad jag måste släppa är ambitionen att uppdatera regelbundet. Det som också kan hända är förstås att någon annan än jag skriver här, bloggen är som sagt inte längre knuten till mitt namn.

  3. Varför inte åka till Kanarieöarna på en vecka och ladda om batterierna.

    Tänk om några månader när det blir omval i Värmland och de rödgröna ska kampanja för en seger åt ALLIANSEN så att det förhatliga SD blir av med vågmästarpositionen.

    Detta lär bli ganska underhållande och blogginspirationen kanse återvänder ?

  4. Kanarieöarna? Semestern tog slut under valkampanjen, kan jag säga.

    Men jag har redan insett att jag uttryckte mig lite för kategoriskt om fortsättningen vad gäller bloggen. Den är en viktig ventil. Jag kommer inte klara att hålla mig borta härifrån, när jag väl känner för att skriva av mig. Jag tror inte det blir någon dvala, utan mer bara att uppdateringarna blir glesare än förut.

    Bloggosfären har ändrat sig mycket på 4 år. När jag startade 2006 kunde man fortfarande räkna de Sverigevänliga bloggarna. Den egna bloggen kändes kritiskt viktig av det skälet. Idag kan de Sverigevänliga bloggarna inte längre enkelt räknas, glädjande nog. Antalet duktiga bloggskribenter har mångfaldigats under dessa år. Debatten i sig har också utvecklats till det bättre, bland SD-vänner.

    Mina viktigaste insatser för 4 år framår blir inom kommunpolitiken, men som sagt, Mittenradikalen lär förbli min ventil. För heltäckande rapportering får jag dock främst hänvisa till sajter som t.ex. SD-kuriren och Politiskt Inkorrekt.

    Jag återkommer… och tack för ert stöd, grabbar.

Kommentera

