Våldet mot sverigedemokrater normaliseras

Valkampanjen har börjat. De styrande riksdagspartierna och deras ungdomsförbund åtnjuter med ytterst få undantag att de kan verka för sin politiskt korrekta politik utan att drabbas av hot, våld och störningar, åtminstone så här långt.

Hur illa jag än tycker om deras politik, så unnar jag dem precis det, men jag undantar Vänsterpartiet och Ung Vänster från min säkerhet i det resonemanget. Deras ungdomsförbund hetsar och verkar aktivt och från högsta instans till lagbrott mot andra partier. Jag blir lite förvirrad i tanken om vad jag egentligen skulle anse ifall de någon gång fick smaka egen medicin, vilket skulle kunna vara en nyttig läxa. Men jag hoppas i varje fall att ingenting allvarligt skall hända ens dem och att det som ev. händer i så fall drabbar deras bråkmakarfalang och inte någon enda enskild vänsterpartist som tar avstånd från hot, våld och andra lagbrott som politisk metod. Isåfall vore det enbart tragiskt.

Någon borde sammanställa en total lista över angreppen som riktats mot sverigedemokrater, t.ex. med start i EU-valskampanjen 2009. Det finns dokumenterat lite överallt på internet, men någon sammanställning över den hittillsvarande totalen känner jag inte till. En sådan borde tas fram. Det kan säkert betyda några timmars arbete, men jag hade gjort det själv om jag haft tid.

Problemfrekvensen närmar sig daglig och media tiger desperat om problemet. De gånger de inte tiger så skriver de reportage som brister i saklighet och som försöker framställa Sverigedemokraterna som del i problemet, fastän det aldrig är vi som använder våld. Rubrikerna blir ”Det uppstod bråk”, ”Tumult vid SD-möte” o.s.v.

Skulle däremot t.ex. SSU eller MUF utsättas för ens ett uns av det som drabbar SDU, så skulle vi få se krigsrubriker i media. Det skulle skrivas om det som ett angrepp på demokratin, att toleransen mot olika politiska uppfattningar är hotad, etc.

Hatat/våldet mot sverigedemokrater har normaliserats, i en stil som påminner om hur hatet/våldet mot oliktänkande normaliserades i sovjetiska medier under Stalin-epoken och mot judarna i tyska media i slutet av 30-talet.

Det är lite frustrerande att sitta som sverigedemokrat i en lugn kommun. Iofs ska vi ut på skolor och debatter här också inom kort och något kan hända även här, men även om så sker så är det onekligen skillnad vad gäller tätheten på sådana händelser mellan olika kommuner.

Jag kommer under kampanjandet i första hand tänka på mitt personliga skydd och inte bry mig så mycket om att media kanske skriver ”sverigedemokrat slog ner vänsteraktivist”, i det fall jag skulle tvingas värna mitt liv och hälsa med våld.

Att behålla lugnet och försöka avstyra och undvika hotfulla situationer är det absolut viktigaste. Men eftersom det inte verkar fungera, så bör en god idé vara att vi blir bättre på att försvara oss fysiskt, åtminstone i de områden där de fysiska angreppen upprepas gång på gång. Det har vi laglig rätt till, liksom envarsgripanden och att märka angripare med rödfärg för senare identifiering. På kort sikt är planering för att hantera tänkbara situationer A och O. På lite sikt kanske partiet även bör sponsra eller anordna självförsvarskurser (varför inte t.ex. ”Krav Maga ”, en israelisk kampsport som används bl.a. just för självförsvarssyften).

Jag är medveten om att politiken är det som får folk att bli sverigedemokrater. Ingen vill slåss. Där uppstår ett dilemma, men man måste vara beredd att anpassa sig till verkligheten. Det måste börja göra ont att angripa sverigedemokrater och innebära att man ställs till svars. Det senare verkar vi kunna drömma om, eftersom samhället inte tar problemet på allvar. Så länge de som angriper oss kommer undan ostraffat, kommer problemen att fortsätta.

Den viktigaste slutsatsen återstår dock:
Det systematiska våldet mot dem som ifrågasätter det mångkulturella samhället är det tydligaste beviset på att demokrati och påtvingad mångkultur är oförenliga. Det mångkulturella samhället är dödsdömt från start!

//Patrik

Uppdaterat 100511:
Sverigedemokraterna avbryter sitt samarbete med polisen i Lund, eftersom de inte sköter sitt jobb, utan öppet tillåter trakasserier mot sverigedemokrater. Jag förstår mina partikamrater i Lund till fullo, men jag tror och hoppas det skall vara ett lokalt problem av övergående karaktär (någon kanske behöver få sparken?), samt att samarbetet mellan polisen och Sveriges mest brottsutsatta politiska parti skall vara fruktbart och tillfredsställande på andra håll.

Länkar:
Vänsterextremister anföll SDU i Lund
Pressmeddelande från SD
Reportage på Politiskt Inkorrekt
Ungsvensk
Kent Ekeroth, SD Lund, rapporterar
Fria Nyheter

Ledarartikel i Skånska Dagbladet av Martina Jarminder (C), som förringar våldet mot SD (genom PI)
Attack mot SD på skola i Linköping (PI)
Sverigedemokraterna kräver krafttag mot det politiska våldet (pressmeddelande)

One response to “Våldet mot sverigedemokrater normaliseras

  1. Instämmer helt i det du skriver! När representanter för ett fullt legitimt, demokratiskt politiskt parti gång på gång utsätts för angrepp utan att vare sig polis och rättsväsende, media eller andra politiska partier verkar bry sig nämnvärt – då kan man fråga sig om Sverige fortfarande är en fungerande demokrati?

    Jag är dock övertygad om två saker:

    För det första: Extremvänsterns våld och hot är ett bevis på att de saknar argument. När det inte längre räcker att schablonmässigt skrika ”rasist” åt alla som kritiserar invandringspolitiken har de ingenting mer att komma med. Då återstår bara att ta till knytnävarna.

    För det andra: Många av dem som med tyst gillande accepterar träskvänsterns antidemokratiska våldsutövande (t.ex. en hel del journalister på våra större tidningar) kommer förmodligen att få en – för dem – obehaglig överraskning i september. Sd lär med största säkerhet komma in i riksdagen och förhoppningsvis få en stabil vågmästarroll.

Kommentera

