Socialdemokratiska sektmetoder inför valet 2010

Socialdemokraterna har under hösten annonserat att de tänker föra en intensiv kampanj inför valet 2010. De skyr inga medel, utan tänker bl.a. knacka dörr och använda telefonterror (ja, så upplevs av många ett enda samtal från S-partiet) för att försöka tvinga igenom sitt budskap till åtminstone ett par miljoner väljare.

Konsekvenserna av deras kampanj kan bli förödande. Många äldre blir t.ex. väldigt oroliga när någon okänd människa syns i titthålet, och vet inte om de ska öppna eller inte. Hemtjänsten i många kommuner arbetar med att få äldre människor att inte öppna för okända, av omsorg för deras säkerhet. Detta tänker alltså nu socialdemokraterna sabotera?

Det enda positiva är att de här kontaktförsöken kommer ge väljarna en unik möjlighet att säga vad de tycker rakt upp i fejan på en sosse, men det finns förstås ingen anledning att vara först ut med att vara otrevlig. Passa istället på att säga precis vad Du tycker, utan skygglappar.

Exempel på den här sortens S-kampanjer:
i Huddinge
i Västerås

Väljarna gillar inte det här:
SvD
Göteborgsposten
Helsingborgs Dagblad

2 svar till “Socialdemokratiska sektmetoder inför valet 2010

  1. Svenskar är absolut inte först ut med att vara otrevliga. Folk har blivit terroriserade av etablissemanget och politikerna i flera decennier vid det här laget.

    Först skär man ner välståndet för svenskar och sedan ökar man välfärden för utlänningar.

    Vi blir sedda som en andra klassens medborgare och utsatta för apartheid i vårt eget land. Politikerna bryr sig främst om utlänningar.

    Det kan vara på sin plats att äntligen ryta till, så att de far ur pälsen.

    http://demokratbloggen.wordpress.com/

  2. Ja, det var ungefär så jag menade 🙂

    ”Otrevlig” är ju dessutom ett högst subjektivt begrepp, och en sossedörrknackare kan säkert uppleva det som otrevligt att misslyckas med sitt försök till övertygelse.

Lämna en kommentar