En rakryggad mindre

Weine Berg, som länge drivit den frisinnade och mycket populära bloggen Rakryggad, har avlidit i cancer vid en ålder av 38 år. Weine var tidigare aktiv i Sverigedemokraterna och 2004-2005 ansvarig för SD-bulletinen. Jag vet inte exakt varför han lämnade partiet, men det var troligen det bästa att så skedde. Weine passade av flera skäl säkert bättre som frilansare.

Jag var ingen flitig läsare av Weines blogg, men jag kände till den och tittade in där några gånger. Han skrev alltid slagkraftigt, men mitt medhåll om hans inställning varierade från gång till annan. UNT påstod i en ledarartikel våren 2009 att jag hade Weines blogg i länklistan på min egen blogg, vilket var helt gripet ur luften. Det har jag aldrig haft, inte ens tillfälligt.

Det var ledsamt att du skulle gå bort så ung, Weine. Hade jag fått bestämma så hade ödet valt en annan väg. Men Gud är störst, eller som vi allt oftare säger här i Sverige ”Allah u akhbar”. Vila i frid… bara du kan.

Kommentera

