Stolpskott…

En skribent på Helsingborgs Dagblad som kan vara riktigt rolig ibland, är Stefan Lindqvist. Jag har gapflabbat flera gånger åt hans rättframma sätt att skriva och förmåga att med vass och ofta väldigt politiskt icke-korrekt tunga, driva med samtiden och vardagen. Det brukar bli träffsäkert och ofta gör hans blogg skäl för namnet slagskott.

Idag skriver Stefan Lindqvist om Jimmie Åkesson, och undrar vad han äter till frukost. När jag såg rubriken hade jag först lite förhoppningar om att det skulle vara något roligt, fastän jag nog förstod att det förvisso även skulle vara bitskt mot SD. Min första tanke när jag såg rubriken, var kanske att han skulle skriva något fyndigt om att Jimmie åt muslimer, eller möjligtvis barn, till frukost. Kunde ju blivit lite kul?

Till min besvikelse var det dock varken bitskt eller roligt, utan spelade bara raktigenom på det gamla utslitna ”Jaså minsann du är invandringskritiker? Men utländsk pizza äter du minsann! Gotcha!!!”.

Jag skrev en kommentar i ungefär andemeningen att jag tyckte det var blodfattigare än jag är van att se från Stefan. Det blev borttaget. Då postade jag lite till (se nedan), men det blev också borttaget.

SLQ

Stefan Lindqvist, varken din artikel eller ditt/moderatorns/HD’s censuragerande är några slagskott. De är stolpskott.

12 responses to “Stolpskott…

  1. Tänk Patrik, jag trodde faktiskt att just den kontringen var förlegad? Men dom har kanske inte så mycket mer att komma med. Att dom ens orkar..

  2. De verkar ha slut på bränsle. Utvecklingen går vår väg, inte deras, oavsett vad de gör. Jag tror de känner det i hela etablissemanget alltifrån riksdagspolitiker till journalister.

    Det har varit en händelserik vecka onekligen… stor våg av nya medlemmar, och så då 2 som hoppat av för att de trodde mer på Aftonbladets felcitering än på sin partiordförande. De hade nog inte så mycket i vårt parti att göra. För någon påstådd hets mot muslimer har vi verkligen inte gjort oss skyldiga till, utan bara till kritik av islam. Det är det som är den stora ”synden”.

    Ps. Jag har lagt till länken till Lindqvists inlägg… såg att jag glömt det.

  3. Jag håller med dig i det du skriver. Läste nyss på Christina Meltins blogg något man kan läsa överallt: vanliga gråsossar har pga hat-jakten på oss denna vecka har iom det sökt sig information om SD och insett att media inte har riktigt koll på verkligheten. Med andra ord så får vi deras röster. Och med tanke på att Reinfeldt idag deklarerar att han tänker avgå hellre än regera med SD´s hjälp så vet vi nu att vi är flåsar etablissemanget i nacken.
    När det gäller avhoppen så är det ingen förlust, så ser jag det. För vi har ju vunnit så mycket denna vecka. Man får ju tom in insändare som man aldrig annars skulle ha fått. Kanske vindarna har vänt eller vad tror du?

  4. Du får en länk här på en insändare jag fick in idag. Sådana här tokigheter är inte okej, men vi kommer nog att få ta en hel del av sån retorik framöver.

    http://www.vf.se/Asikter/Varmland/Nazister–Vi-ar-det-enda-partiet-som-stoder-Israel-091023.aspx

  5. Ja, det som hänt de senaste dagarna är något speciellt, så mycket är klart. En mindre politisk jordbävning… men jag tror etablissemanget får vänja sig. Som jag skrev i ett annat inlägg så har islamkritiken kommit för att stanna.

    SD behåller lugnet medan de andra griper halmstrån i affekt och panik.

    Ps. Bra insändare. Jag har själv en på gång i Helsingborgs Dagblad, får se om de publicerar den.

  6. Journalistdrevet och det politiska etablissemanget måste nog ha ett hemligt möte nu genast om hur dom skall förpassa SD till mediaskugga. Med så här dålig självkontroll så är snart ”högerextremismen” och ”invandringsfrågorna” parkerade permanent på den politiska scenen fram till valdagen.
    Det är inget som gynnar PK väldet !

  7. Hej Patrik!
    Det var några år sedan vi häckade på passagen och skrev inlägg och debatterade och skapade opinion för ett mer realistiskt alternativ till dagens massinvandring. Jag vill minnas att det var något år före valet och runt valet 2006.

    Jag har läst artikeln av Stefan Lindqvist och efter att ha hört den pinsamt dåliga kommentaren av ”Limmet” undrar jag om han inte börjat tackla av på gamla dar.

    Jag har känt honom sen barnsben och det är en bra kille. Frågan är om han idag blivit helt hjärntvättad av pk-redaktionen eftersom han kommer med så dåliga ”gliringar” som den där matklichén om att det är omöjligt att tycka om pizza och anse att invandringen gått överstyr.

    Det var några år sedan jag träffade Stefan och han har väl lämnat sina ”rebelliska” ungdomsår och blivit en etablissemangets nickedocka.

    Hursomhelst är den där vinklingen på exotisk mat så oerhörd korkad och schablonartad så jag skäms på Stefans bekostnad.

    Det är verkligen inte maten som är det kritisabla med Islam och därmed relaterad kultursfär. Denna ideologi som gett oss så osmakliga fenomen som hedersmord, könsstympning, shariahlagar antisemitism och judehat. förföljelse av homosexuella, kristna och hinduer.

    Den militanta grenen av islam brukar aldrig kritiseras av de moderata (de ”goda”)muslimerna och då uppstår naturligtvis frågan: Varför är de muslimska bröderna så tysta när Islamister bränner anbassader, utför terrordåd och mördar ”otrogna” i Muhammeds namn?

    Sådana grundläggande frågor missar Stefan Lindqvist. Att han inte kan skriva som han personligen tycker är mycket tänkbart.

    Men det är tragiskt när han bara har dåliga plattityder att komma med istället för väl defienerad argumentation.
    Men då tvingas han ju köpa hela PK-paketet med halalstämpel från Talibanterroristerna.

  8. Hej UncleBob,

    Tack för ditt inlägg. Hinner inte skriva så långt svar tyvärr.

    Jag uppfattar Stefan som en man med ett fritt sinne, förutom att han har en förmåga att skriva slagkraftigt. Men så dyker SD upp och han stelnar och skriver som en staty. Man kan ju tänka sig ungefär hur det kunde sett ut om Stefan istället fritt travesterat PK-media’s hantering av SD… då hade han blivit riktigt farlig för sina överordnade.

    Jo passagendebatterna minns jag. Att man stod ut… nivån var vansinnigt låg, och det hände nog att man drogs med ner en bit ibland. Men det var bra träning 🙂

  9. Fråga till "UncleBob"

    Uncle Bob; hur kan du känna Stefan sedan barnsben när du inte ens kan stava rätt till hans namn?

    Så, nu har jag rättat till stavningen som du störde dig på i Uncle Bob’s inlägg. Var det något annat, möjligen av intresse för läsarna? //Mod´s anm

  10. Fråga till "UncleBob"

    Zlatanista

    Jag var frikostig med ditt första inlägg, men nu tillämpar jag standard-kommentarsregel. Och ja, det ingår som standard i bloggverktyg att bloggägare kan husera fritt med inläggen. Det kallas också moderering. //Mod’s anm

  11. Citat:
    ”Uncle Bob; hur kan du känna Stefan sedan barnsben när du inte ens kan stava rätt till hans namn?” //Slut citat

    Vad fan är nu detta?

    Sånt skit-imlägg du skriver ”Zlatanista”, egentligen borde man behandla troll som dig som de förtjänar: med avmätt tystnad. Ignorera!

    Men du har tur lilla vännen. UncleBob är på strålande humör idag. Han har just fått de senaste opinopnssiffrorna för Sd. Vi växer stort!
    och jag tror att trams-pellar som du får folk att rösta på Sd. Man väljer sida med förståndet helt enkelt.

    Alltså: Jag har känt REPORTERN Stefan Lindkvist sedan tidiga tonåren. Capisce?
    Vi har till och med samarbetat i flera olika projekt inom musik och media. Detta var då innan han blev journalist. Grabben var en naturbegåvning!

    Att du så dumt påpekar att jag inte stavat hans efternamn rätt och därför inte KAN känna honom är betecknande för den barnsliga debattkonst som Sd´s motståndare kör med.

    Jag och alla som känner Stefan väl har alltid kallat honom ”Limmet”.
    End of story. Ät min skit! (som man säger i Landskrona)

    UncleBob
    (på gott humör, he-he)

  12. Uncle Bob,

    Nej jag borde kanske inte släppt igenom skräpet, men ibland är det nog ändå bra att låta dem avslöja sig lite. Men nu har Zlatanista-feminista förpassats till den avmätta tystnaden… tyckte precis jag hörde lite missnöjesgnissel från spamfiltret 🙂

Kommentera

