Ett exempel på svenska medias censur

Tydligen var det inte tillåtet att prata illa om Ecce Homos grundare och om rabiatfeministikonen Tiina Rosenberg. Jag postade nämligen nedanstående inlägg i kommentarsfältet till denna artikel, men det tog redaktionen bort. Det handlar inte om moderering enligt kommentarsregler, utan om censur. Nu får vi se om de även raderar Twingly-länkningen tillbaka till min blogg.

Utsatta invandrarkvinnor
En utställning av detta slag borde gå ut på att öka kunskapen om hedersvåld, som led i att förbättra situationen för utsatta invandrarkvinnor. Men man får intrycket att utställningen mest går ut på att visa att hedersvåld inte är så farligt som det låter, att svenskars våld mot kvinnor är minst lika hemskt, och att svenskar skall stämplas som fördomsfulla. När man ser vilket tragiskt gäng som står bakom, så förstår man varför det utformats som det gjort.
Patrik, Ängelholm

4 responses to “Ett exempel på svenska medias censur

  1. Tror att tidningarna mer eller mindre per automatik tar bort inlägg om någon anmäler dem, men låter grövre inlägg, som ingen har reagerat på, bli stående. Det är åtminstone det intryck jag har fått… Nästa gång jag deltar i en debatt ska jag minsann anmäla lös och testa min teori…

    PS. Du er vel ikke vred på mig…? 🙂

  2. Det är ju så Schyman & Tiina med anhang vill att vi ska se på män och våld mot kvinnor. Att det sker precis överallt, eftersom män är svin som inte ens borde finnas enligt en del av dessa.

    Det gör mig rasande att det finns människor som vägrar ta i hedersvålds-frågan utan istället vrider det till något helt annat.

    Visst finns det våld i hemmen i hela världen, men vi måste förstå att hedersrelaterat våld är något helt annat. Men det tycks dessa militant feminister inte fatta.

    Sen har vi detta med censur..Blir man ens förvånad? Obekväma frågor och svar är alltid besvärliga. Jag blir ofta ´censurerad och det tar jag som nåt positivt. Man har helt enkelt inte svar på frågan eller så vill man inte att folk ska få läsa något än det traditionella bla-bla skriverierna som ska hålla folket tysta och nöjda.

  3. Nej Lilli, jag är inte vred på dig, varför skulle jag vara det? För att du talar illa om sverigedemokrater ibland? Sålänge du låter oss vara i gott sällskap med andra, gör det inte så mycket 😉

    Jag kan också säga att jag delvis har samma intryck som du. Det har hänt att jag själv anmält inlägg och strax efter har de varit borta. Då har det iofs handlat om brott mot allmänna debattregler.

    Milla,

    De här s.k. feministerna borde egentligen kalla sig antifeminister. Här försöker de blanda bort korten och *förringa* kvinnors problem med våldsamma män i patriakala miljöer.

    De visar att feminism inte gynnar kvinnors rättigheter, utan bara är ett verktyg i den politiska korrekthetens tjänst. Dock skall sägas att det här handlar om svensk feminism, och att feminism ev. kan se annorlunda ut i andra länder, där den kanske bättre främjar kvinnors rättigheter. Jag minns t.ex. att jag någon gång läst om danska feminister som angripit Islams kvinnosyn.

  4. Du vet då sannerligen hur man gör en kvinna lycklig… 😉

Kommentera

