Poll: Vilken regering 2010?

Jag har haft en undersökning på bloggen ett tag. Nu har 100 röster nåtts och jag presenterar därför resultatet. Frågan ”Vilken regering 2010?” gör inga anspråk på att vara vetenskaplig, men ger en hint om vilka föreställningar bloggbesökarna har om nästa regering, efter 2010 års val. Här är resultatet, i fallande ordning:

Allianspartier, min.regering, med SD-stöd 54%
Rödgröna partier, maj.regering 11%
Allianspartier, maj.regering 7%
Allianspartier, min.regering, hoppande stöd 6%
Allianspartier + Mp, maj.regering 6%
Rödgröna partier, min.regering, med SD-stöd 4%
Allianspartier + Mp, min.regering, med SD-stöd 3%
Rödgröna partier, min.regering, hoppande stöd 3%
Blocköversk. regering som inkluderar S och M 3%
Rödgröna partier + C, maj.regering 2%
Allianspartier + Mp, min.regering, hopp. stöd 1%

Kommentera

