Tid för allt utom bloggen…

dali1Det blir bloggandet som får stryka på foten när tiden inte räcker till. Arbete, familj, hus, trädgård och officiellt partiarbete med fokus på EU-valet, är det som fyller dygnets 24 timmar inom närliggande tidsperspektiv.

Jag kan med några ord nämna lite om mitt aktuella partiarbete, vilket jag faktiskt inte så ofta skriver om här på bloggen (om sådant skriver jag desto oftare på SD Ängelholms hemsida, ta gärna en titt där).

Under de senaste 2 veckorna har jag hunnit med ett möte i den kommunala samrådsgruppen för vindkraft, beräknat långtidsbudget för den lokala SD-föreningen, ett kommunfullmäktigemöte, ett möte med chefer och personal på den privatiseringshotade ögonkliniken på Ängelholms sjukhus, en kortare intervju med lokaltidningen, samt några flygbladsrundor. I det här arbetet får jag givetvis hjälp av andra sverigedemokrater i kommunen.

Inom den närmaste tiden skall jag skriva ett lokalt ordförandebrev med inbjudan till ett medlemsmöte, skriva dagordning till nästa lokala styrelsemöte, besöka det danska Folketinget en dag tillsammans med partikamrater, samt vara med i en paneldebatt på en gymnasieskola. Dessutom väntar ett nytt kommunfullmäktigemöte i slutet av månaden, och givetvis nya utdelningar av partimaterial (flygblad, valtidning) inför EU-valet.

Någon som fortfarande undrar varför jag inte hinner blogga? 😀 Jag räknar med att trycket skall lätta framåt månadsskiftet maj/juni, och efterhand som tid ges kommer jag förstås att återuppta bloggandet.

2 responses to “Tid för allt utom bloggen…

  1. Nej, hvor er du flittig…
    God fornøjelse i det forårskønne København – bare tænk, det kunne have været DIN by… 😉

  2. Jo iofs hade den varit ”min by” om historien velat annorlunda. Den fria nordiska rörligheten är dock viktigast, för mitt eget vidkommande. Än så länge är ju Sverige bara ”lilla DDR”…

Kommentera

