Rösta i EU-valet!

(klickbar bild ovan)

Sverigedemokraterna genomför just nu en rikstäckande valturné inför EU-parlamentsvalet den 7 juni. Turnébloggen uppdateras dagligen.
Även SDU har nu öppnat en val-blogg.

Jimmie Åkesson sammanfattar kort SD’s viktigaste ståndpunkter inför EU-valet:

6 responses to “Rösta i EU-valet!

  1. Hej Patrik!
    Kul att kommenterade min blogg.
    Jag håller med dig, förtroende måste förtjänas, men jag har alla intentioner att göra det också. Det känns skönt att för första gången kunna ställa sig bakom något till en så hög grad.

    Ha det gott!

  2. Hej igen!

    Jag tänkte svara på dina frågor lite snabbt! Familjepartiet delar många av SD:s ställningstaganden, dock inte alla. Med det sagt så vet alla medlemmar och främst styrelsen vart jag står politiskt, speciellt efter den debatt som pågått på min blogg.
    Många av de som idag är medlemmar i föreningen är avhoppare från andra partier, alla är inte sugna på en politisk karriär men det finns åtminstone ett tiotal som har den ambitionen. Vi får se hur saker och ting utvecklar sig, tror det hänger mycket på hur det politiska klimatet utvecklas i Mjölby. Fortsätter kommunen att lägga tiotusentals kronor på föredrag som man gjorde med EXPO så kan det mycket möjligt bli en väldigt stark reaktion kan leda till att människor i kommunen säger stopp, det får tiden utvisa.

  3. Toni,

    Jag har ju kommenterat din omsvängning på din blogg och klargjort min syn. För min del är du välkommen i partiet, förutsatt att din insikt och omsvängning kring början av maj 2009 visar sig äkta och oåterkallelig. Det kan bara tiden avgöra. För SD’s del är det ju i stort bara en axelryckning om det inte skulle visa sig äkta, medan vi ju vunnit en ny kraft om det visar sig att du håller kursen rak framöver.

    Hur SD ställer sig till ditt engagemang i Familjepartiet vet jag faktiskt inte, men är det en ideell politisk förening (vilket det tydligen är, trots namnet) vars stadgar rent grundläggande inte strider mot SD’s, så tror jag inte det är några problem alls.

    Vill du prata vidare så gör jag gärna det, men kanske är då en mailkonversation lämpligare. Du når mig på patrik.ohlsson@sverigedemokraterna.se

  4. Fin banner. När ger ni oss Danmark tillbaka?

  5. Lilli, Jag såg faktiskt en valaffisch för DF med Morten Messerschmidt när jag var i Danmark för några dagar sedan. ”Gi os Danmark tilbage” stod det. Jag tror iofs inte han syftade på förlorade delar av Skåneland…

  6. Nej, naturligtvis gjorde han inte det. Den dag København åter ligger i centrum av riket är det slut på den jylländska maffians härjningar i finansloven…

Kommentera

