Glad Påsk!

blasippor1
Jag har förmånen att ha blåsippor i min trädgård. Synd bara att jag inte har någon riktigt bra kamera, för de hade förtjänat att fotograferas med högre upplösning.

blasippor2De växer vid ett par Rhododendron-buskar och marken är av rabatt-karaktär. Jag är ingen blomsterkännare, men förvånas över att de trivs på sådan mark. Min och mångas föreställning är nog att blåsippor trivs bäst i skogsbackar.

I brist på andra förklaringar, får vi väl anta att de trivs i rabatten p.g.a. ägarens politiska hemvist 🙂 Påpekas bör dock att det inte är några helt äkta SD-blåsippor, eftersom sådana har 7 kronblad.
blasippor3
Glad påsk!!!
blasippor4

Kommentera

