Medeltiden är närmre än du tror…

FN-organet UNHCR antog den 27 mars en resolution som uppmanar medlemsländerna att stifta lagar som förbjuder kritik mot religioner. 23 länder röstade för, 11 emot och 13 avstod.

Det är muslimska länder som drivit frågan och nu fått sin odemokratiska vilja igenom. Demokratins fanatiska dödgrävare finns även här i Sverige, vilket framgår t.ex. av det här inlägget på dålig svenska, som återfinns på sajten muslim.nu.

Det här visar egentligen raka motsatsen, d.v.s. att debatten kring och kritiken mot islam istället måste skärpas, utökas och intensifieras.

Det visar också övertydligt att islamiseringen är ett allvarligt hot mot demokratin, överallt i världen där islam lyckas koppla sitt järngrepp. Här kom ännu ett bevis. Hur många fler skall behövas för att den undergivna västerländska hållningen gentemot islam skall förändras?

En intressant sidoaspekt är att resolution utformats så att den innefattar alla religioner, fastän den öppet är tillkommen för att hindra kritik mot islam. Men resolutionen innebär alltså även att kritik mot t.ex. kristendom och judendom skall förbjudas. Vad tycker vänstern om att inte längre fritt få kritisera påven, eller ens ”kristen höger”?

7 responses to “Medeltiden är närmre än du tror…

  1. Du verkar inte ha läst texten ordentligt det står klart och tydligt:
    ”skydd mot handlingar av hat, diskriminering, hot och tvång som härrör från förtal av religioner och uppvigling till religiöst hat i allmänhet.”

    Att kritisera är inte problemet, utan hån och hets är problemet. Jag förstår att du som Sverigedemokrat lever på hets men den civiliserade världen ogillar sånt.
    mvh MuslimNytt teamet

  2. Jag har läst texten och sammanhanget. Bl.a. är udden riktad mot Muhammedteckningarna, som tas upp som exempel på vad lagar i resolutionens anda är tänkta att förbjuda.

    Om hån och hets är problemet, varför hetsar du då själv mot t.ex. judar och sverigedemokrater på din hemsida?

    Jag är alltid beredd att döma varenda människa individuellt, inkl. de som kallar sig muslimer. Du utstrålar precis den intolerans, det hat, den hets och det förakt för demokrati som jag inte vill ha i Sverige.

  3. Patrik du gör det för lätt för dig. Jag hetsar inte mot judar men jag skriver mot sionister och israel. Det är hela problematiken med SD. Ni tror att en sak har något med det andra att göra. Visa mig en enda text där jag hetsat eller spytt galla över judar. Att tala om sionister är en annan sak, det är lika mycket rätt som när du talar om en viss ideologi som tex kommunismen osv.
    Vad det gäller min ”hets mot SD”. Stämmer det inte heller. Jag skriver, och kritiserar er. Du har all rätt i världen att kritisera islam såsom jag har rätt att kritisera judendomen, kristendomen, SD osv. Det är ju den här fina skillnaden jag försöker förklara för dig.
    Om jag är intolerant, varför har jag då försvarat din rätt att yttra dig i många av mina inlägg? Där jag skrev att rasister som ickerasister ska ha rätten att yttra sig?
    Om jag föraktar demokratin, varför skulle jag då kräva och hoppas att folk går och väljer?
    Jag vet det är på modet hos SD att kalla alla som ogillar och står emot er politik för fiender till demokrater, men så är inte fallet.
    Muhammedteckningarna var inte ett dugg bättre än gamla tiders antisemitiska bilder. Det är det det handlar om. Hade du gjort en jämförelse så hade du insett det.

  4. Kommentarer till

    Stycke 1:
    Det är ju bara att läsa innantill på din sida, hur du generaliserar och demoniserar judarnas land Israel, resp. sverigedemokrater.

    Stycke 2:
    Du kallar sverigedemokrater för fascister och brunskjortor. Det är inte ”kritik” utan skällsord, på samma sätt som om jag skulle kalla muslimer för t.ex. grisar (vilket jag inte gör generellt, även om enskilda förvisso kan bete sig som sådana).

    Stycke 3:
    Jag försvarar din rätt att yttra dig, ändå kallar du ju mig för intolerant.

    Stycke 4:
    Anta att ett fanatiskt muslimskt parti ställer upp i Sveriges riksdagsval. Om då t.ex. president Ahmadinejad i Iran uppmanar muslimer i Sverige att rösta på det partiet, så gör det väl inte honom till demokrat?

    Stycke 5:
    Så är det inte. SD är öppet för saklig kritik, liksom andra partier förhoppningsvis är.

    Stycke 6:
    Muhammedbilderna som publicerades i danska Jyllandsposten var avsedda att väcka debatt, inte att såra. Samma med Lars Vilks ”konst” (som jag inte begriper mig på, men vars existensrätt jag intensivt försvarar).
    Som följd av den fanatiska, våldsamma och hätska reaktionen bland muslimer, blev motreaktionen däremot att 1000-tals nya Muhammedteckningar tecknades och publicerades, vilka är betydligt elakare och har klart syfte att driva med islam. T.ex förekommer bilder där Muhammeds ansikte placerats i en grisstjärt. Jag har visserligen en annan sorts humor, men jag försvarar till fullo människors rätt att driva även med islam, precis hur de vill. Jag försvarar även rätten att driva med sverigedemokrater. Sedan är det upp till dig och mig att kommentera och kritisera det, om vi så önskar.

  5. Flyttat till fliken Anti-censur

  6. The unique style of the Qur’an, which was revealed 14 centuries ago, and the superior wisdom it represents are definite proof that it is the word of Allah. Additionally, the Qur’an has many miraculous aspects which prove that it is sent by Allah. One of them is that some scientific facts, which we have only been able to discover by the technology of the 20th century, were stated in the Qur’an 1400 years ago. These facts which could not have been known at the time of the Qur’an’s revelation once again show to the man of today that the Qur’an is the word of Allah. For more info about Islam check out: http://www.whyislam.org/ For *MPEG*, *DivX*, or *rm* versions of this video, please visit: http://www.harunyahya.com/m_video_detail.php?api_id=1267 Islam, Koran, Muhammed, Mohammad (pbuh), Mohammed, Islaam, Jihad, Shahadah, Judgement, Bible, Mountains, Astronomy, Darwin, Wind, Rain, Mountain, Earth Science, Geography, life, Quran, Quraan, Sheik, Islaam, Moslem, Ridge, Mountain, Quran, Quraan, ymsite.com

    http://video.google.com/videoplay?docid=282105001717383226&q=miracle+of+koran+haron+yahya&ei=JyOSSOOlGoPWigLAtMSeDw

  7. Anders,

    Whyislam.org har rätt i att Islam är *mer* än bara en religion. Det är något som vill sluka människors hela liv, i allt från livsåskådning till politik. Det är precis det som skapar elementet av fanatism. Det går inte att vara bara ”lite” muslim… d.v.s. att vara sekulariserad muslim. Eller rättare sagt det är klart att det *går*, men då betraktas vederbörande som en sämre muslim av ”rättrogna” muslimer.

    Videon… ja vad ska man säga. Ett stycke islamisk propaganda förstås, som sammet för de redan övertygade. På ett ställe sägs att Koranen stämmer, ord med ord, med vetenskapen. Det är ingen konst alls att hitta citat ur Koranen som får den hypotesen att genast falla ihop som ett korthus.

Kommentera

