Mordförsök på SDU-ordförande

Ordföranden för Sverigedemokraternas ungdomsförbund, Erik Almqvist, undkom den 7 februari ett mordförsök. Den vänsterextrema organisationen ”Revolutionära Fronten”, som bl.a. tillsammans med företrädare för Vänsterpartiets ungdomsförbund stört SDU’s torgmöten, ska ha tagit på sig ansvar för dådet.

Nyheten hölls under några dagar inne med hänsyn till polisens utredning, men nu har uppgifter om händelsen släppts på Sdkuriren. Media i övrigt har ännu inte rapporterat om händelsen, och frågan är om de kommer att göra det. Rädslan för att det kan sprida sympati för vårt parti är mycket stor.

Erik Almqvist kommenterar händelsen:

– Sverigedemokratisk Ungdom vill stoppa och vända utvecklingen mot allt mer och grövre politiskt våld och därför uppmanar vi nu Sveriges övriga ungdomsförbund att ta problemet på allvar. Vi vänder oss särskilt till SSU och Ung Vänster och menar att det är dags för dem att bekänna färg. Det är hög tid att man slutar samarbeta med våldsvänstern för att motverka oss och istället svarar på våra debattinbjudningar för att bemöta våra argument med sina egna.

– Självklart är jag skärrad över lördagens knivöverfall, men händelsen påminner mig samtidigt om hur viktigt det är att mitt förbund och jag fortsätter kampen för demokratiska värden. Den odemokratiska vänstern har redan fått ett alltför starkt inflytande i vitala delar av samhället och det är nu upp till oss sverigedemokrater att mota dem tillbaka till förmån för demokratiska värderingar och ideal, avslutar Erik Almqvist.

Jag har länge resonerat för mig själv kring förföljelsen av sverigedemokrater i Sverige, att vi åtminstone inte är lika illa utsatta som oppositionella i andra länder, som t.ex. Vitryssland, Burma, Cuba, Zimbabwe och Iran. I och med mordförsöket på Erik Almqvist måste man konstatera att vi inte är så långt ifrån, som jag tidigare föreställt mig.

Det faktum att våra problem till största delen tigs ihjäl i media och av riksdagspartiernas politiker, bidrar till känslan av att Sverige inte längre är en fungerande demokrati.

Det är som Erik säger, Ung Vänster och SSU måste tänka om och bekänna färg. Deras samarbete med våldsanvändande vänstergrupper som förföljer oliktänkande och regimkritiker, måste avbrytas omedelbart.

Om så inte sker, så föreslår jag att Sverigedemokraterna sätter in all kraft vi har på att uppmärksamma problemet. Där kan ett förslag vara att vi utnyttjar vår kommunpolitiska styrka genom att ställa samma interpellation i alla kommunfullmäktigen där vi verkar – en interpellation där problemen vårt parti har på riksnivå beskrivs, och där frågan/frågorna bygger på vad som görs i aktuell kommun för att motverka det politiska våldet.

Poängen är då inte i första hand att få svar på frågorna (även om det kan vara nog så intressant), utan att uppmärksamma landets kommunpolitiker i alla verkande partier på vår situation. Det finns någotsånär förnuftiga människor i alla partier, och att öppna deras ögon kan betyda mycket i kampen att rädda det som är kvar av den svenska demokratin.

Jag har barn vars framtid i ett demokratiskt Sverige jag försöker rädda. Mitt viktigaste verktyg för det är mitt politiska engagemang för Sverigedemokraterna. Det kommer jag inte ge upp i händelse av att jag själv skulle utsättas för hot. Det har jag redan lovat mig själv, och det är rätt bra att redan ha fattat beslut i förväg, ifall det nu skulle hända.

Rapporterat om händelsen:
Sd Landskrona
Dragan med vänner
Antiism

2 responses to “Mordförsök på SDU-ordförande

  1. Bra inlägg Patrik, kämpa på där nere!

    o/t vad har hänt med de grön å vita? Ingen glöd när de är på isen längre…

  2. Japp finns bara ett alternativ och det är att kämpa vidare… så det gör jag/vi 🙂

    Det går väl lite upp och ner för de grönvita, mest ner på sistone väl tyvärr. Snabbfluktar i resultattabellerna är tyvärr allt mitt idrottsliga engagemang räckt till för på på sistone, hehe…

Kommentera

