Nd-forum angriper bloggen

ndextremismDet till Nationaldemokraterna knutna forumet ”Ledung.nu” angriper min blogg, och Sverigedemokraterna i allmänhet, för Israelvänlighet. Anledningen är mitt inlägg den 27/12. En av Ledung-forumet flitigaste skribenter kallar mig för lilla svinet och min blogg för vidrig, vilket är en ton jag personligen faktiskt aldrig ens hört från vänsterextremister (väl medveten om att det normala hittills varit att sådana epitet mot sverigedemokrater kommer just från det hållet).

Under rubriken ”Slakten i Gaza”, där angreppet på min blogg sker, ger dessa nationaldemokrater uttryck för samma politiskt korrekta Israelfientlighet som vänster och islamister. Det inkluderas länkar till Palestinagrupperna, kritik mot FN för att inte ingripa och jämförelse mellan några 10-tal civila krigsoffer i Gazaremsan och Hitlers judeutrotning. Man presenterar också en karta som (felaktigt) visar judarnas påstått ökade utbredning i Israel med nära omnejd, på arabers ”bekostnad” (en karta som visar den lilla obefintliga punkt som ens ett Storisrael skulle utgöra mot kontrast av arabländernas enorma landområden, hade varit mer intressant). Som hämtat från vänsterns Israel- och judefientliga propaganda alltså.

Riktigt tragikomiskt blir det när man kikar överst på forumet, där det står ”Svenskar – förena eder”. Det borde de kanske byta ut mot ”Araber – förena eder”?

Nd-forumet må försvara sig med att det fria ordet gäller och att de tar avstånd från det som skribenterna skrivit under ”Slakten på Gaza”. Det tror jag dock inte att de kommer göra, eftersom det skribenterna skrivit helt enkelt ligger alltför väl i linje med det partiets inställning.

Vad gäller Mellanösternproblematiken så kan man ha olika uppfattningar, inkl. uppfattningen att det är för mycket fokus på frågan överhuvudtaget. Den som kastar sig i armarna på den politiska korrektheten och vänsterns och islamismens propaganda, säljer sig däremot gratis till dessa krafter.

Svenskar vill rädda Sverige, demokratin, det som är svenskt och svenska värden, vilka i många centrala delar är gemensamma med övriga västvärlden, inkl. Israel. Svenskar vill inte kasta bort sina röster på småpartier med extremistband, som dessutom beter sig som femtekolonnare. Svenskarna var för smarta för Nationaldemokraterna i valet 2006 och vi får hoppas den trenden står sig i kommande val.

7 responses to “Nd-forum angriper bloggen

  1. Bra skrivet, Patrik. Hur fick du reda på att det där forumet skrev om dig, förresten?

  2. Tack ska du ha. Jag såg att jag fått många besök från sidan. På wordpress går sådant lätt att se när man administrerar sin blogg, till skillnad från på blogspot (eller så fattade jag aldrig hur det funkade när jag hade min blogg där).

    Gott Nytt År!

  3. Hej Patrik. Var inte ledsen att halvnazisterna länkat till dig. Tack vare dem har jag nu fått kännedom om din eminenta dagbok. Jag brukar alltid köpa israelisk apelsin, avocado och andra frukter de producerar.

  4. Nej en länkning till min blogg kan jag aldrig se som något negativt. Det ökar mina chanser att få ut min egen vision, oavsett vem det är som länkar och oavsett om sammanhanget är positivt eller negativt.

    Jag försöker också prioritera varuköp från vänner i kris, symboliskt eller ekonomiskt. Efter terrordåden i USA 2001 gällde det amerikanskt, under Muhammedkrisen danskt, och nu israeliskt.

  5. Kan inte annat än beklaga debattnivån på det forumet. Nästa val kommer inte heller att bli en framgång för ND tror jag.

  6. Pingback: Ledare anklagar bloggen för nazi-kopplingar! « Mittenradikalen (f.d. Patrik i Politiken)

  7. Åck ja, det nya milleniet med globalisering e.t.c rör om ordentligt i grytan. Gamla ideologier måste omprövas och gårdagens vänsterextremist blir morgondagens fascist eller tvärtom. Själv har jag röstat på SD sen 20 år tillbaka, det är helt enkelt politikens motsvarighet till ”principen om minsta verkan” som d’Alembert formulerade den i fysikaliska sammanhang (flumfaktorn). Nu i vintras när jag kollade en webbenkät om politiken i USA inför presidentvalet blev resultatet att jag hamnade precis i mitten mellan demokrater och republikaner (?) Detta är tydligen en klockren indikation på att man är SD-anhängare om man råkar bo i Sverige.

Kommentera

