Sd-möte i Ängelholm 081105

mote0805111Sverigedemokraterna höll medlemsmöte i Ängelholms stadshus på onsdagskvällen. Efter visst manfall främst p.g.a. höstförkylningar, så var vi 14 församlade sverigedemokrater. Talade under mötet gjorde jag själv och partisekreterare (även gruppledare för Sd i region Skåne, m.m.) Björn Söder.

Själv avhandlade jag en del om kommunpolitiken i Ängelholm, diverse aspekter på kommunpolitik och faktiskt även en del om EU-parlamentsvalet där jag lät mig inspireras av Sven-Olof Sällströms artikel i senaste numret av Sd-kuriren.

Björn Söder höll ett mycket intressant föredrag om landstings- och regionpolitiken och om Sverigedemokraternas arbete och representation där. Efter fikat berättade han även om den nyligen hållna kommunkonferensen i Gävle, assisterad av Inge Sandén från Vejbystrand, som också var med i Gävle.

Stora delar av mötet spelades in av Dragan Klaric. Resultatet kan beskådas på denna länk.

Min starka sida är att uttrycka mig i skrift och så kommer det nog alltid att vara. Dock har plågokänslan sedan länge släppt när det gäller att tala inför folk, mycket tack vare talarstolen i kommunfullmäktige, som jag besöker ganska flitigt. När man håller ett föredrag på 10-15 minuter över flera ämnesområden, som jag gjorde på medlemsmötet igår, så märker man att det är svårare och mer krävande än att hålla 2-3-minuters inlägg strikt hållet till samma ämne, vilket är vad jag normalt gör från talarstolen i kommunfullmäktige.

Nåväl jag tänker absolut inte be om ursäkt för mig, utan håll till godo! (eller om inte, snabbspola till Björns tal lite längre fram 😉 )

Stort tack till Dragan för filmen och stort tack till Björn Söder för att han ville gästa oss, sin ständigt välfyllda almanacka till trots.

Kommentera

