Svenska FN-"vänner" vill bryta mot FN-konventionen!

Ibland när man letar bildmaterial att klippa och klistra med (eller vid klartecken sno rakt av), så blir man litet förvånad och glatt överraskad. Denna gång tackar jag Muslims against sharia för tillståndet att sprida deras gif-bild – en bild som jag mycket väl tycker symboliserar detta inlägg.

Defend Freedom of Speech

En organisation som kallar sig ”Svenska FN-förbundet” har i en rapport använt Expo som källa för att misskreditera och stämpla Sverigedemokraterna som rasistiskt. I samma rapport kräver organisationen också förbud för vad de kallar ”rasistiska organisationer”. Svenska FN-gruppen vill således förbjuda Sverigedemokraterna. Har de läst FN-stadgarna om de mänskliga rättigheterna? Jag rekommenderar dem att läsa (och förstå) särskilt artikel 2 och artikel 19.

Rapporterat om händelsen i:
Svenska Dagbladet
Aftonbladet
Sydsvenskan

Rasism, oavsett vem det riktas emot, är ett synnerligen oönskat fenomen i varje civiliserat samhälle. Lektion 1 A som måste klaras av innan man kan angripa rasismen som problem, är att definiera begreppet på ett korrekt sätt. När rasism används som ett politiserat smutskastningsbegrepp mot oliktänkande, raseras möjligheterna att bekämpa verklig rasism.

Svenska FN-förbundet kränker 10000-tals (100000-tals?) människor som sympatiserar med Sverigedemokraterna. Genom att sprida sin uppmaning till förbud mot ett demokratiskt verkande parti, som dessutom är invalt i demokratiska institutioner som resultat av fria, allmänna val, uppviglar Svenska FN-förbundet till brott mot svensk lag. Sådana beteenden regleras i bl.a. Brottsbalken, kapitel 16, paragraf 5, och Tryckfrihetsförordningen, kapitel 7, paragraf 10. Källa: Notisum

Nedan följer det brev jag skrev till svenska FN-förbundet, med anledning av deras rapport. Ev. svar och andra uppföljningsärenden kommer att postas här på bloggen.

FN skall vara politiskt neutrala. Ert dokument ”Alternative Report to Sweden’s Seventeenth and Eighteenth Periodical Report to the Committee on the International Convention on Ethnic and Racial discrimination” bryter flagrant emot den principen och uppmanar till brott mot FN’s deklaration om de mänskliga fri- och rättigheterna.

Ni tar inte bara ställning emot, utan misskrediterar dessutom grovt och sprider felaktigheter om ett svenskt parti, representerat i folkvalda församlingar och sannolikt även riksdagen efter nästa val. Partiet ifråga är Sverigedemokraterna. Uppgifterna ni sprider om partiet härstammar från det regimfinansierade propagandaorganet Expo, och förvrids i er tolkning ytterligare till ren lögn. Bl.a. gäller det ert påstående att 6 ledande företrädare för partiet under de senaste 2 åren skulle ha stött nazistiska organisationer.

Ni kallar Sverigedemokraterna rasistiskt (sidan 41) och kräver därmed förbud (sidan 6) mot detta parti och kriminaliserande av medlemskap i partiet, fullständigt i strid mot FN’s deklaration om de mänskliga fri- och rättigheterna, som betonar fri politisk uppfattning som en grundläggande rättighet.

Som en följd av att ni verkar för förbud mot Sverigedemokraterna, verkar ni per automatik även för förbud mot liknande partier i de nordiska grannländerna, varav den norska motsvarigheten bedöms kunna bli främste regeringsbildare efter stortingsvalet 2009.

Er rapport är samhällsomstörtande, undergräver svensk demokrati och FN’s trovärdighet. Den kommer därför att beivras och rapporteras till högre instans inom FN.

Mvh
Patrik Ohlsson, ordförande för Sverigedemokraterna i Ängelholm

5 responses to “Svenska FN-"vänner" vill bryta mot FN-konventionen!

  1. Snyggt och mycket bra skrivet Patrik!
    Jag kan informera att polisanmälningarna mot svenska FN förbundet rullar in som en lavin i de Österikiska alperna! Hade ett samtal med polisen i Stockholm igår angående min anmälan och fick beskedet att Skåne polisen får i uppdrag att göra en utredning! Så vitt jag vet så har det nog lämnats in upp emot 80-90 anmälningar och min förhoppning är att ännu fler anmäler! Det är dags att vi Sverigedemokrater tar ställning mot förtrycket av vårt parti och förtrycket av oss medlemmar!

    Ha en trevlig helg så syns vi på måndag!
    Dragan Klaric

  2. Jag kommer under helgen att skriva en egen polisanmälan mot dem, bl.a. med bakgrund mot den laga grund jag hänvisade till i blogginlägget. Och som jag också skrev, så kommer jag att kontakta överordnat organ i FN internationellt. Det behöver gås till botten med detta.

    Noteras kan att Svenska FN-förbundet får många röster emot sig ang. sitt förslag, t.o.m. självaste Expo går emot
    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=35188&a=1214758&lid=puff_1215956&lpos=extra_0

    Ha en trevlig helg du också, men OBS!!! Fullmäktigemötet är inte nu på måndag, utan måndagen den 25/8! 🙂

  3. Jag har nu skickat in även min egen polisanmälan mot svenska FN-förbundet. Jag lånade din text men kompleterade även med att de bryter mot Brottsbalken kap 16, paragraf 5 och Tryckfrihetsförordningen kap 4, paragraf 10.

    Jag noterar att HD uppmärksammat vår vrede:
    http://hd.se/skane/2008/08/16/sd-politiker-polisanmaeler-fn/

    Jag förlorade tyvärr ett långt brev (något tekniskt fel tömde dokumentet) som jag skrivit på engelska till ECOSOC, ett internationellt FN-förbund där Svenska FN-förbundet medverkar, men jag ska skriva ett nytt och inhämta deras synpunkter på Svenska FN-förbundets agerande.

  4. Thanks a lot.

    If people like you were the ones setting the trends and agenda for contemporary Islam, there would no longer be a problem.

    My deepest respect for your site and for what you’re fighting for.

Kommentera

