Störst utanför riksdagen efter 2010?

Bloggandet får stå tillbaka litet nu under sommaren och detta inlägg ägnas åt en litet lättsammare fråga jämfört med mina sedvanliga försök till analyser av varierande bredd och djup.

En fråga jag funderat över är vilket parti som kommer att vara störst utanför riksdagen efter 2010? Frågan kräver åtminstone några sekunders eftertänksamhet.

Sd’s kurs är tveklöst mot riksdagsmandat 2010, det är de flesta överens om. Inget är dock klart förrän valet verkligen hållits och resultaten trillat in. Något annat parti som nu är utanför riksdagen skulle kunna öka, troligen inte tillräckligt för riksdagen men kanske för förstaplatsen utanför riksdagen? Något parti ur den nuvarande riksdags-sjuklövern kan åka ur och lär isåfall aspirera rätt hårt på platsen som störst utanför riksdagen. Det finns alltså flera olika möjligheter och jag tänker *inte* (iaf inte i första taget :-)) avslöja vilket parti jag själv tror blir störst utanför riksdagen efter 2010.

Vilket parti tror du det blir? Rösta här.

2 responses to “Störst utanför riksdagen efter 2010?

  1. Tobias Lindgren

    Patrik, visserligen off-topic, men denna person utger sig för att vara dig:https://www.flashback.info/member.php?u=261868För det är väl inte du, eller?

  2. Tobias,Stort tack för tipset. Du kan vara lugn, det är inte jag.Jag har kontaktat Flashback-admin i ärendet.

Kommentera

