Så fungerar åsiktscensuren på ökänd blogg


Följande ”dialog” utspelade sig när jag kommenterade ett utspel från den vänsterextreme bloggaren Jinge, med rubriken Sverigedemokrater hatar Obama.

1. Jag postar följande:

Jag kommer hoppas på McCain i presidentvalet, trots hans extremt höga ålder. Jag ser Obama som en populist med dåligt omdöme.

Faktum är att jag höll på Clinton mot Obama som demokraternas kandidat (det minst “onda”). Hade jag hållit på Obama så hade du väl kallat mig kvinnofientlig istället, eller hur?

Hade Condoleeza Rice eller Colin Powell ställt upp, så hade jag förmodligen hållit på dem oavsett vem som varit kandidat på andra sidan – och även om de skulle bytt läger och varit kandidater för demokrat-sidan. Där har vi 2 mycket duktiga politiker som kunnat axla en presidentpost.

Hudfärg är en vänsterfråga, en av era allra billigaste.

2. Jinge ersätter mitt inlägg med:

Kommentarsreglerna?

3. Jag skriver följande:

Jag sparade tyvärr inte vad jag skrev (not: jag fann strax efter ett fönster som jag inte stängt, som innehöll det inlägget), men jag höll mig till ämnet och använde ett vårdat språk. Vad mer begär du?

I stora drag skrev jag alltså att jag stödjer gamle McCain i höstens presidentval, eftersom jag tycker Obama är en populist med dåligt omdöme.

Jag skrev också att det inte har med hudfärgen att göra eftersom jag gärna sett Condi Rice eller Colin Powell som president.

Slutligen skrev jag att hudfärgen är en fråga för vänstern, eftersom det bara är ni som hakar upp er på den.

Kan du publicera detta eller är det fortfarande emot dina regler?

4. Jinge tar bort mitt andra meddelande.

Hur kan en människa vara så usel, feg och ryggradslös som Jinge? Men här har vi vänsterns syn på yttrandefrihet i ett nötskal. Vänstern kommer aldrig kunna tysta det fria ordet, men på deras egna rödbruna bloggar kan de förstås fortsätta leka Hitler.

Ps. Något som dock fick ev. vrede att förbytas i ett gott skratt, var reklamen som Jinge använder på sin blogg för att försöka tjäna pengar. Det kan inte vara så roligt för en notorisk judehatare att få upp klickbar reklam på norska med rubriken för Israel er jødenes eneste stat på sin sajt :).

9 responses to “Så fungerar åsiktscensuren på ökänd blogg

  1. Tobias Lindgren

    Det är en endast en förtals- och ryggdunkarblogg för vänsterextremister. Det är ett mirakel att Jorma (Antiism) blev publicerad där.

  2. Jag läser nu på Jormas blogg http://antiism.wordpress.com/2008/06/05/har-sprakroret-for-miljomupparna-maria-ferm-fatt-solsting/ att han också blev censurerad i den efterföljande debatten hos Jinge.Ju bättre vi sverigedemokrater och sd-sympatisörer blir på att debattera, ju tydligare visar den krympande Sahlin/AFA-vänstern sitt rätta ansikte = det riktigt fula, odemokratiska, fascistoida rödbruna trynet. När de nu inser att de inte längre klarar våra argument, så censurerar de istället vad vi säger. Egentligen för det oss bara närmre och snabbare emot seger.

  3. Mitt inlägg på Jinges blogg:Jag har läst mycket strunt i mina dagar men denna bloggares uppfattning av Sverigedemokraterna är nog ta mig fan det värsta strunt jag varit med om! Sen skulle jag uppskatta om bloggägaren städar upp i kommentarerna! Tror inte det lämpar sig med ord som blattar om man vill driva en seriös blogg! Ja om man nu inte själv är blatte! Innan bloggägaren kastar skit omkring sig så vill jag råda bloggägaren att läsa på om Sd! Tänk så mycket man kan lära sig av att läsa! Men det är väl kanske för mycket att begära av en inskränkt individ som bloggägaren!Ha en fortsatt trevlig helg, det kan jag önska dig och dina läsare!Dragan Klaric 1:a generationens arbetskraftsinvandrare och Sverigedemokrat!Han kanske struntar i att publicera det vem vet? antidemokrater har en tendens att göra så!Ha en fortsatt trevli hel Patrik.Hälsningar Dragan

  4. Dragan Klaric says:June 6th, 2008 at 10:56 pmKommentarsreglerna! / JingeHa ha ha ha finns det en liten gnutta av seriös bloggare i denna Jinge? Den stackars saten släpper ju inte igenom något! Tål han inte konstruktiv kritik?

  5. Detsamma Dragan, och övriga läsare, ha en fortsatt trevlig helg – och hoppas ni hade en fin nationaldag igår.Det tråkiga är att Jinges blogg toppar besökslistan över politikbloggar, enligt http://www.bloggtoppen.se. Tråkigt på ett sätt, bra på ett sätt… för det innebär ju också att många ser vänstern göra bort sig och visa ”rätta trynet”.Det var faktiskt länge sen jag kollande bloggtoppen.se. Glädjande att ”Mitt Sverige”-bloggen nu ligger 3:a bland politikbloggarna.

  6. Hahahahahaha.. vänsterextremisternas syn på press- och yttrandefrihet som sagt 🙂

  7. Fröken Sverige

    Det bästa vore om folk slutade besöka hans blogg. Jag har inte varit inne på den sen han mailade mig: ”Är du dum i huvudet din jävla rasistkärring”, för ett par år sen. Mina besök ska i alla fall INTE ta honom uppåt på Bloggtoppen. Fler borde tänka så.:D/FS

  8. Jag har inte varit på Jingebloggen sedan den gången faktiskt… iofs inte så mycket för att bojkotta den kanske, utan mer för att jag finner den komplett ointressant.Däremot ska jag länka till Din blogg nu (och slänger även in Jormas när jag ändå är igång). Kan väl alltid hjälpa upp siffrorna någon promille 🙂

  9. Fröken Sverige

    Har länkat dig med, Patrik!Och jag håller tummarna för att Obama INTE blir president.:D/FS

Kommentera

