Extra


Med anledning av turbulensen kring Sd Ängelholms beslut i kommunfullmäktige den 27/8, vill jag just nu bara hänvisa till vår officiella ursäkt på Sd Ängelholms lokala websida (se vänstermarginalen). Efterhand kommer jag att kommentera turerna kring detta lite mer här på bloggen, men i sinom tid skall det också bli dags att lägga detta till handlingarna och gå vidare.

6 responses to “Extra

  1. Pellejöns! Hur kan en Sverigedemokrat säga sig ”inte känna till partilinjen” i denna mycket viktiga fråga? Troligtvis föll ni väl för det välkända grupptrycket? Föreslår att du/ni tar er Mats ur skolan per omgående!

  2. Göran,Kritik måste man vara beredd att ta efter felsteg, men man har också rätt att söka upprättelse och att ge sin syn på saken. Imbecilla invektiv och intern pajkastning är det sista som behövs. Nu tvivlar jag iofs på att du skulle vara särskilt ”intern”. Det är väl främst vänsterprovokatörer som försöker utnyttja sådana här tillfällen för sina destruktiva syften, för att försöka vidga vad de i sin naivitet hoppas är en maffig spricka inom Sverigedemokraterna.

  3. ”vänsterprovokatör”? Kan för kännedom meddela dig att jag under dom senaste trettiofem åren varit moderat,nydemokrat,sverigedemokrat och är pga liberaliseringen av SD NATIONALDEMOKRAT sedan några år tillbaks!Min lokala SD-avdelning står för mig öppen vilken dag som helst men med anledning av ovanstående samt allt för många ”Pellejönsar” inom partiet (nu senast Larheim)så betackar jag mig. Får dock önska dig lycka till!

  4. Göran,Du ska ha cred för ditt ärliga klargörande om din nuvarande politiska hemvist.Nationaldemokraterna har fått rejäla duvningar av vissa sverigedemokrater under det senaste året. Jag tänker närmast på uttalanden från Jens Leandersson och Robert Boström.Jag håller helt med dem om att skiljelinjen mellan Sd och Nd måste klargöras så tydligt som möjligt.Vi får väl se om ni kan ge Sd en match 2010, även utanför Södertälje med omnejd alltså.

  5. ”Patrik”: Här gäller inte kampen om SD hit och ND dit. Du vet själv att SD med sina drygt 18år som ”etablerat” parti i dagens läget med lätthet ”klår” ND som i princip är ett nystartat parti.För SVERIGES VÄL har VI inte råd med att kasta skit på varandra. Känner många ND-sympatisörer som för landets väl lade sina röster på SD 2006, detta kallar jag verklig patriotism.Jens Leanderson verkar vara en hyvens karl och han skriver bra. Dessvärre lämnar den självgode Boström mycket övrigt att önska.Ha dé

  6. Ingen bör enligt min mening smutskastas, men Nd bör däremot betraktas och behandlas som det de är – en av Sd’s politiska motståndare. Partierna representerar 2 olika synsätt på nationalism, liksom t.ex. Sd och S representerar 2 olika synsätt på demokrati.

Kommentera

